Tuesday, March 6, 2007

Till Emma/scouterna i Norrtälje/Väddö

Va´ kul att ni haller pa med FA market, som du kanske marker har jag inte de tre sista bokstaverna i alfabetet pa den har datorn sa jag anvander a och o i stallet. I Uganda ar det inte sa latt att fa tillgang till internet sa for narvarande anvender vi en valdigt dyr satellit-uppkoppling vilket gor att jag inte kan skicka nagra bilder.
Jag ska forsoka svara pa dina fragor i korthet da mina medarbetare vantar pa att fa sanda sin mail ocksa.

1. Att arbeta utomlands ar valdigt spannande och utmanande, det ar stor skillnad mellan att besoka ett land for en kort eller langre semester och arbeta dar. Uganda ar ett land som pa ytan har en del av det moderna samhallets fordelar som rinnande vatten, toaleter, radio, TV m.m.
De har ofta elavbrott och pa landsbyggden i byarna lever maniskor fortfarande i hyddor byggda av lera och jord utan nagra av de moderna bekvamligheter som vi ar vana vid.
De har det mer primitivt an vi har det nar vi ar ute pa en scout hajk!

2. Just nu ar det torrperiod i Uganda och mestadels soligt och varmt, mellan 28 - 32 grader c. Ibland regnar det dock anda och da ar det verkligen stortregn.

3. Mina arbetsuppgifter innefattar bl.a Kommunikation (Internet, mobiltelefoni m.m.), Administration som bokforing, assistera med overinseendet av de program vi ska starta och de som vi redan har igang.

4. jag blev ombedd av Fralsningsarmens Internationela Emergency Service att resa ut hit och arbeta. mer info finns pa min blog.

5.Ja jag saknar Sverige och alla vanner dar, men mest min Fru och mina barn.

6.Jag far min vanliga lon i Sverige under de har tre manader4na plus att IES star for mina boende kostnader och matkostnader.

Lycka till mid ert arbete och hoppas att ni snart far FA market! Gud valsigne er be garna for arbetet har. /Robert 20070209

No comments: