Monday, March 26, 2007

Nyheter i korthet

Nu när vi fått internetuppkoppling sker den mesta kommunikationen via Msn Messenger och Skype. Härligt för familjen med direktkontakt, men mindre utförliga rapporter om vad som sker i Lira...
Ok. I korthet så har vi gjort ytterligare ett likadant vattenprojekt som tidigare. Vi kommer att "sjösätta" imorgon vid ytterligare en lågstadieskola.
Vi har fått igång arbetet i 27 ECD:er med 262 Caregivers och ca 1400 barn, så vi reser runt och uppuntrar och stöttar dem. Vi tittar även på att bygga två regnvatten uppsamlingssystem i de två skolor där vi gjort/gör mindre vatten projekt just nu.


Som pilot-projekt med tanke på att förbättra de ECD:er som är i funktion ska vi göra en byggnad mer permanent, bygga nya latriner, handtvätt facilitet m.m.

Ja, det var vad vi gjort och planer på sånt som ska göras. Jag ska försöka samla i hop lite bilder senare och skicka till er.

Ja, och så har paketet med surströmmingen och kalles kaviar kommit fram, i gott skick.
Det är min förhoppning att visa, först och främst vår lokala stab, att vi Muzungos också har maträtter som afrikaner inte skulle äta frivilligt
Mina medarbetare har dock utryckt sina farhågor och jag har lovat att vara utomhus när vi öppnar och förtär delikatesserna

1 comment:

Anonymous said...

Hihi,jag undrar om du tänkte skrämma dina vänner med lukten av Surströmmingen där,det skulle vara kul att se minen på de inhemska byborna när burken öppnas ;)

hälsar Mats fr,"Blackan"