Monday, March 22, 2010

förfrågan som inte skulle komma...

Fredag

Idag fick jag ett samtal som jag visste INTE skulle komma!
En förfrågan om att redan nästa vecka skeppas ut till Haiti. Jag blev stum av förvåning och det blev nästan svårt att svara. Hade ställt in mig på att frågan inte var aktuell förrän tidigast till hösten.
Men nu ställdes frågan från IHK och HK i Sverige lät frågan ställas till mig. Jag bad att få återkomma efter att jag pratat med familjen. Ungarna fick reda på det först och det var ett klart: "Såklart du ska åka!"
Hustrun var på jobbet och fick svara via telefon. Vi var båda överraskade och kom ganska snart fram till att tidpunkten var mycket läglig ur vårt perspektiv, bättre än att få en förfrågan i höst.

Vi är glada och tacksamma för ledningsgruppens förtroende för mig och förmånen att få arbeta så här. Hela familjen känner stöd och uppmuntran från kollegor och ledning.

Robert och Ami

Friday

Today I received a call that I knew would not come!
A request to be shipped off to IES-deployment in Haiti. I was surprised and had a hard time finding the words to answer. Because of my new assignment as coordinator at the swedish HQ I knew I wasn´t supposed be lent out earlier than autumn 2010. But now the question came up from IHK and HK in Sweden let the request reach me.
I asked to return after I talked to the family. The kids found out about it first and their answer was clear: "Of course you're going, daddy!"
My wife was at work and had to respond by telephone. We were both surprised and yet soon came to the conclusion that the time was very timely from our perspective, better than to have an inquiry in the autumn, actually.

We are pleased and moved for the trust the IHQ and HQ have in me and are grateful for the privilege to work like this. The whole family feel support and encouragement from colleagues and managers.

Robert and Ami

No comments: