Friday, April 16, 2010

Msn chatt 2 april
Robert säger:
Än så länge har jag mest jobbat med personalfragor och bokföring - inte så kul på bloggen
Ami säger:
Fast det tror jag att det är!
Robert säger:
Ska försöka tänka lite under dagen, ok?
Ami säger:
Ok. Hur vad och varför är alltid bra frågor, vi är nyfikna, vet du!
Om boendet tex
Om hur det går för folket i tälten, vad som händer på fotbollsplan under ett dygn...
Även om du inte är där, får du säkert höra en del
Robert säger:
hmmm som att att jag för tillfället är sambo med en liten gecko-ödla?
Ami säger:
En gecko- hur intressant som helst! :)
färg, storlek, art, familj, släktingar allt vill vi veta om henne/honom
hihi
Robert säger:
Hur det går för folket?
... inte i vårt läger men i en del av de andra lägren där det kommit några skyfall... på bara 10 min. så flöt det omkring exkrement i de lägren och ut på gatorna...
Sanitets-läget är fortfarande i katastrof/emergency fas...medan i övrigt är vi på väg i en tidig återhämtnings/recovery fas
Ami säger:
Varför har fotbollsplanen där FA-lägren finns klarat sig?
Regnar det inte där?
Robert säger:
inget regn där ännu, men det kommer
och vi har bättre koll på vårt sanitets-system; latriner etc.
Snart (i dagarna) börjar regnsäsongen och då blir det kaos i alla läger
ami säger:
Sånt är också bra för oss att få veta- att kunna jämföra och se att nöden avhjälps men att det behövs nya insatser vart efter
Robert säger:
Japp, vi har precis fått ner ett assesment team från USA som är i Jacmel nu för att titta på var, hur och hur snabbt vi kan börja sätta upp transitional housing - temporärt boende
Ami säger:
Skriver du nåt själv eller ska jag plocka små strofer från vårt samtal?
Robert säger:
Gärna om du orkar
Ami säger:
ok
Robert säger:
Vi har en Gudstjänst kl. 10.30
och jag har en hog kvitton att bokföra....
Ami säger:
Jag hajar <3 kram bye

No comments: