Friday, April 16, 2010

changes förändringar

Msn-chatt 14 april.
Robert säger:
Allt är bra, men internet fungerar inte på kontoret så vi kom tillbaks till hotellet (vi bor på ett hotel typ en stjärna men helt ok)... lite tidigare. Jag har just fått veta att from fredag kommer jag att ta över som teamledare eller som amerikanarna säger "Instant commander". Paul ska hem till Storbritannien och John till Canada och man har ingen från IHK som kan ta över förrän om drygt två veckor...så nu har jag hela ansvaret för FAs insatser här till och med en vecka innan jag ska hem...nu blir det till att step up... :) Kul och spännande, ett förtroende- jag är ju inte ensam så vi får hitta en bra arbetsfordelning. Hittills har jag mest jobbat med personalfrågor och bokföring. Mike Caffull har skickat ut de officiella e-mailen idag. Sedan kommer Damaris Frick hit och tar över teamleader-uppgiften; henne känner jag ju sedan Uganda och vet att det blir jättebra. Det blir inte så svårt med hand over-överföring och hon har varit här i Haiti tidigare som lägerchef/camp manager.
(Här blev det tyst ett tag i vår msn-chat...)
Jag flyttade från ett varmt rum till skuggan vid poolen... 30 grader varmt...
Ami säger:
poolen...suck...mmmm... hade det varit nån annanstans hade låtit riktigt trevligt...men jag vet ju hur ni lever och sliter dagligen...det är er väl unt mitt i värmen...
Robert säger:
Luftfuktigheten här nere är hög så värmen är rätt klibbig,
och vi använder även myggmedel jämt då det finns mycket malaria mygg här så det ökar ju på klibbigheten förstås hela tiden ...
luftkonditioneringen på hotellet är bara på mellan kl 20.00 till kl 00.05 när det fungerar... vilket känns som ett lotteri...känns som om man har dusch behov hela tiden
Sen rör vi oss genom leriga läger, dammiga vägar...
Jag ska ta ett dopp om en stund så jag blir lite nerkyld och kan fortsatta skriva rapporter m.m.

No comments: